6. 4. 2014.

ЈА САМ ВОЈНИК, МОЈ БОГ ЈЕ ПЕРУН

ПОВЕТКИН: ЈА САМ ВОЈНИК, МОЈ БОГ ЈЕ ПЕРУН
Интервју Александра Поветкина бившег претендента на титулу шампиона у супертешкој категорији
Када сте почели да излазите на мечеве уз песму „Рус“?
Крајем 2005. године сeдeo сам сa пријатељима, разговарали смо. Свирала је музика, а онда је неко пустио ту песму. Кад сам је чуо, кроз тело су ми прошли жмарци. „Стани, стани, то је песма уз коју ћу излазити!“ Након тога сам се упознао са Николајем Емелињим, аутором и извођачем те песме. Многи се према тој музици односе са иронијом. Многима се то не свиђа. Али, то је моје. Ако не повређује друге људе, свако може да ради што жели.
Када сте почели да се интересујете за родноверје?
Још кад сам се аматерски бавио спортом, 2004. године. Почело је необично. Устао сам ујутру и укључио телевизор, а на програму је био цртани "Детињство Ратибора". То је на мене оставило утисак. После тога сам погледао филм "Првобитна Русија". Почео сам да се интересујем, разговарао са светим оцима, православним. Није ми се нимало свиђала подела на православље и стару веру. Али зашто? И једно и друго је наша историја. Мени је, по савести и по духу, ближе оно што је било пре хришћанства. То што је било у Кијевској Русији. По томе сам ја родноверан.
Шта су за то говорили православни свештеници?
Говорили су да је то од сатане, од нечастивог. Ја се са тим не слажем. У томе сам годинама, причао сам са разним људима, укључујући и оне који се баве ископавањима. Истовремено имам много пријатеља хришћана, које ценим, волим и поштујем.
Ја сам руски Словен. За мене је главно да живим часно и савесно. На добро ћу одговорити добрим, на зло - тим истим.
Наш бог је Христ. Ко је бог родноверних?
Било је многобоштво. На пример, ти си земљорадник, твој бог је Велес.
Ја сам војник, мој бог је Перун. Сварог је прародитељ богова. Понављам, треба поштовати свој народ, свој род, живети часно и савесно. То и јесте моја вера. А данас исповедање у цркви замењује савест? Не може то тако.
Никоме не желим да намећем нешто. То је мој пут и идем њим.
Где су родноверни храмови?
Природа је наш храм. Не оно што су људи направили. Већ оно што је природа направила. За родноверне је најважније живети у складу са природом. Зато је мени посебно тешко да гледам како је сада уништавају.
Ја нисам неки велики верник. Ја се просто придржавам одређеног начина живота, каквог су се придржавали и наши преци. Шта је Словен? То је човек који обрађује своју земљу и спреман је да је заштити, уколико је то неопходно. То је све.
Испричајте нам о својим тетоважама. Ви сте једини коме могу поставити интересантно питање о томе.
То су моје амајлије (показујући на десну подлактицу). Ову сам направио давно. Били смо у кампу у Кисловодску. Видео сам тај знак на кући једног човека. Он ми је испричао та је то древна амајлија, симбол многобожачке Русије. Изгледа као човек који се обраћа Сунцу. Одлучио сам да то урадим на руци. На левом рамену је звезда Русије. А на длану је старим словима исписано "За Русију". И још на грудима носим секиру Перуна. Крст не носим.

За Старославце текст превели са руског:
Тамара Јовановић и Данко Цумбо